Regulamin
Regulamin sklepu internetowego www.kmdelikatesy.pl
Sklep Internetowy K&M DELIKATESY reprezentowany jest przez Zdzisławę Kalinowską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą K&M DELIKATESY ZDZISŁAWA KALINOWSKA z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wspólnej 24, wpisaną do rejestru działalności gospodarczej dla m.st.Warszawy pod numerem 101096. NIP: 952-000-25-30. Regon numer: 130374895-00027.
§ 1
Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze sklepu internetowego K&M DELIKATESY działającego pod adresem elektronicznym www.kmdelikatesy.pl, w tym w szczególności zasady składania zamówień, dostawy towarów, uiszczenia przez Klientów ceny sprzedaży, składania i rozpatrywania reklamacji, odstępowania od zawartych umów.
§ 2
- Sprzedającym jest Zdzisława Kalinowska prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą K&M DELIKATESY ZDZISŁAWA KALINOWSKA z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólnej 24, wpisaną do rejestru działalności gospodarczej dla m.st. Warszawy pod numerem 101096. NIP: numer 952-000-25-30. Regon numer: 130374895-00027;
- Klientem/Zamawiającym jest pełnoletnia osoba fizyczną, posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych.
- Ceny produktów wskazane na stronie internetowej sklepu internetowego są cenami brutto i są wyrażone w złotych polskich. Ceny te nie zawierają kosztów dostawy, które Klient ponosi dodatkowo, zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu.
- Bezpośredni kontakt Klienta ze Sprzedawcą we wszelkich sprawach związanych z realizacją zamówień jest możliwy:
- telefonicznie pod numerem telefonu: 609-910-799,
- za pośrednictwem poczty e-mail: cok@kmdelikatesy.pl,
- listownie, na adres Sprzedawcy: K&Delikatesy, ul. Wspólna 24, 05-075 Warszawa - Wesoła.
§ 3
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym jest zarejestrowanie się przez Klienta, poprzez wypełnienie formularza, założenie konta oraz uzyskanie własnego loginu, akceptacja Regulaminu sklepu, dostępnego na stronie internetowej (www.kmdelikatesy.pl).
- Zamówienie napojów alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych jest możliwe wyłącznie przez osobę pełnoletnią.
- Poprzez złożenie zamówienia zawierającego alkohol, Zamawiający oświadcza, że jest osobą, której zgodnie z art. 15 Ustawy z dnia z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Sprzedawca może sprzedać alkohol.
- Poprzez złożenie zamówienia zawierającego wyroby tytoniowe, Zamawiający oświadcza, że jest osobą, której zgodnie z art. 6 Ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, Sprzedawca może sprzedać wyroby tytoniowe.
- Po złożeniu zamówienia do Kupującego zostaje przesłana wiadomość e-mail, potwierdzającą przyjęcie zamówienia Klienta. Umowa zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w zdaniu poprzedzającym.
§ 4
Zamówienia są dostarczane tylko na obszarze kodów pocztowych znajdujących się w bazie danych Sklepu. W celu weryfikacji, czy pod dany adres realizowana jest przez Sprzedawcę dostawa, należy dokonać sprawdzenia na stronie internetowej www.kmdelikatesy.pl (blok w nagłówku strony).
§ 5
- Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia zgodnie z przyjętym zamówieniem z wyłączeniem ust. 2.
- W przypadku wystąpienia braku towaru zamówionego przez Klienta, Sprzedający poinformuje o tym Klienta, który według swojego wyboru będzie mógł:
- wyrazić zgodę na zakup zaproponowanego mu towaru zamiennego w miejsce towaru brakującego,
- zrezygnować z brakującego towaru, żądając realizacji zamówienia w pozostałym zakresie,
- zrezygnować z całego zamówienia.
- W przypadku, wyboru przez Klienta przy składaniu zamówienia opcji wyłączającej nawiązanie przez Sprzedawcę kontaktu z Klientem w związku z realizacją złożonego zamówienia tj. m.in. w celu poinformowania Klienta o niedostępności zamówionego towaru, uznaje się, iż nastąpiło wyrażenie zgody przez Klienta na zrealizowanie przez Sprzedawcę zamówienia z pominięciem produktów aktualnie niedostępnych w sklepie.
§ 6
Koszty dostarczenia zakupów:
- zamówienie o wartości do 60,00 zł - opłata za transport wynosi 30,00 zł.
- zamówienie zakupów o wartości od 60,01 zł do 120,00 zł - opłata za transport wynosi 20,00 zł.
- zamówienie zakupów o wartości od 120,01 zł do 200,00 zł - opłata za transport wynosi 10,00 zł.
- zamówienie zakupów o wartości powyżej 200,01 zł - dostawa gratis.
W przypadku braku możliwości zrealizowania dostawy z przyczyn leżących po stronie Klienta, Sprzedawca ma prawo żądać zwrotu kosztów dowozu w wysokości 20,00 zł niezależnie od wartości zamówienia.
§ 7
Terminy realizacji dostaw:
Zamawiający określa termin dostawy w przedziałach godzinowych danego dnia maksimum z 14 dniowym wyprzedzeniem.
Od poniedziałku do soboty:
9:00-11:00, 11:00-13:00, 13:00-15:00, 15:00-17:00, 17:00-19:00, 19:00-21:00.
W niedzielę:
11:00-13:00, 13:00-15:00, 15:00-17:00.
Zamówienie musi być złożone minimum 4 godziny przed terminem realizacji dostawy.
§ 8
Informacje o ogólnych warunkach dostawy:
- Klient posiada możliwość osobistego odbioru towaru w Warszawie przy ul. Wspólnej 24 (Wesoła), po zaznaczeniu odpowiedniej opcji przy składaniu zamówienia przez Klienta.
- Dostawca posiada przy sobie nie więcej niż 100,00 zł w celu wydania reszty.
- Dostawca ma prawo poprosić osobę odbierającą zamówienie zawierające alkohol i wyroby tytoniowe o okazanie dowodu tożsamości w celu weryfikacji pełnoletności. W przypadku odmowy lub niemożności odbioru zamówienia przez osobę pełnoletnią dostawca nie wyda alkoholu i wyrobów tytoniowych. Dostawca może odmówić wydania alkoholu osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości. W przypadku nieokazania przez osobę odbierającą zamówienie zawierające alkohol lub wyroby tytoniowe dokumentu potwierdzającego wiek lub w przypadku wskazującym na spożycie alkoholu, co spowoduje odmowę wydania zamówionego towaru, Zamawiający zobowiązuje się pokryć koszty próby dostawy według stawek wynikających z niniejszego regulaminu (§ 6).
- Dostawca nie realizuje zwrotu kaucji za opakowania zwrotne. Istnieje możliwość zwrotu opakowań w stacjonarnych sklepach sieci K&M Delikatesy za okazaniem dowodu zakupu.
§ 9
- Przy dostawie towaru Klient ma obowiązek sprawdzić czy przesyłka jest zgodna z zamówieniem i potwierdzić odbiór zamówienia.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności dostarczonego towaru z zamówieniem, Klient może odmówić przyjęcia towaru i odstąpić od zawartej umowy.
§ 10
Za zamówione towary Kupujący może zapłacić wybierając jedną z poniższych form płatności:
- gotówka przy odbiorze,
- karta płatnicza przy odbiorze,
- bony podarunkowe, żywieniowe i premiowe Sodexo.
§ 11
- Klient może złożyć reklamacje:
- mailowo pod adresem cok@kmdelikatesy.pl,
- osobiście w sklepie K&M Delikatesy przy ul. Wspólnej 24 (05-075, Warszawa - Wesoła),
- za pośrednictwem poczty na adres wskazany w ust. 2 powyżej.
- Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej złożenia przez Zamawiającego. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedawcę drogą mailową lub listową.
§ 12
- Zgodnie z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem może od umowy sprzedaży odstąpić bez podania przyczyny.
- Prawo odstąpienia od umowy Klient będący konsumentem realizuje składając Sprzedawcy pisemne oświadczenie, według wzoru stanowiącego załącznik numer 1 do Regulaminu lub poprzez wypełnienie i przesłanie formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajdującego się na stronie internetowej Sprzedającego w terminie 14 dni od dnia zrealizowania zamówienia. Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia do Sprzedającego.
- Prawo odstąpienia od umów, o których mowa powyżej w § 12ust. 1 i 2 nie przysługuje w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest:
- rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- nagranie dźwiękowe lub wizualne albo program komputerowy dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów płatności jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient ma obowiązek zwrócić niezwłocznie rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 13
- Administratorem danych osobowych Klienta/Zamawiającego (zwanych łącznie dalej „Klientem”), przekazanych przy rejestracji konta oraz logowaniu się (w tym: adres bieżącej dostawy) jest Zdzisława Kalinowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą K&M Delikatesy Zdzisława Kalinowska z siedzibą w Warszawie Wesołej przy ul. Wspólnej 24 (kod pocztowy 05-075 Warszawa Wesoła) REGON 130374895, NIP 952-000-25-30.
- Dane osobowe Klienta przechowywane są przez cały okres posiadania konta w serwisie sklepu K&M Delikatesy dla celów realizacji i obsługi zamówień
zgodnie z obowiązującym Regulaminem, oraz na potrzeby marketingowe. Każdorazowo dane osobowe są przechowywane oraz przetwarzane w zakresie zgodnym z udzielonymi przez Klienta zgodami. - Klient ma prawo w każdym czasie do wycofania udzielonych zgód lub ich modyfikacji.
- Odbiorcą przekazanych danych osobowych mogą być dodatkowo podmioty świadczące usługi niezbędne dla realizacji zamówień, w tym usługi w zakresie dostawy, marketingu, administracji oraz serwisu.
- Dane osobowe mogą być przetwarzane także w sposób zautomatyzowany, wraz z zastosowaniem profilowania w celu zindywidualizowanego dopasowania oferty dla potrzeb konkretnego Klienta lub ich grupy.
- W przypadku usunięcia konta w serwisie sklepu K&M Delikatesy dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane, za wyjątkiem danych niezbędnych dla celów rozpatrywania reklamacji oraz potrzeb marketingowych (dot. danych: imię, nazwisko, adres email, wyrażone zgody, historia zamówień). Dane te będą przechowywane przez okres 3 lat od usunięcia konta (za wyjątkiem sytuacji w której Klient wyrazi sprzeciw wobec przetwarzania ich). Dane Klienta składającego zamówienie bez rejestracji konta są przechowywane na powyższych zasadach przez okres 3 lat od dnia realizacji ostatniego zamówienia.
- Klient może w każdym czasie uzyskać wgląd do swoich danych osobowych wraz z możliwością dokonania ich zmiany lub usunięcia (w tym cofnięcia zgody na ich przetwarzanie).
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest każdorazowo dobrowolne. Administrator zastrzega możliwość uzależnienia rejestracji konta lub złożenia zamówienia od wyrażenia zgody w zakresie niezbędnym dla realizacji zamówień.
- Każda z wyrażonych uprzednio zgód może być wycofana lub zmieniona w każdym czasie (wycofanie lub zmiana nie ma wpływu na prawidłowość przetwarzania realizowanego na podstawie zgody przed wycofaniem lub zmianą).
- Wnioski w zakresie wyrażonych zgód mogą być kierowane drogą mailową lub pisemną na adresy wskazane w zakładce „Kontakt”.
- Warunkiem rejestracji konta Klienta lub złożenia zamówienia, w zakresie związanym z uregulowaniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) jest wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, tj. imienia, nazwiska, adresu dostawy, numeru telefonu, adresu email przez Zdzisławę Kalinowską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą K&M Delikatesy Zdzisława Kalinowska z siedzibą w Warszawie Wesołej przy ul. Wspólnej 24 (kod pocztowy 05-075 Warszawa Wesoła) REGON 130374895, NIP 952-000-25-30, w celu realizacji zamówionych dostaw (w tym ich rozliczenia oraz rozpatrzenia i realizacji reklamacji).
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Klienta (w tym przetwarzanie zautomatyzowane) - imienia, nazwiska, adresu dostawy, numeru telefonu, adresu email, historii dostaw przez Zdzisławę Kalinowską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą K&M Delikatesy Zdzisława Kalinowska z siedzibą w Warszawie Wesołej przy ul. Wspólnej 24 (kod pocztowy 05-075 Warszawa Wesoła) REGON 130374895, NIP 952-000-25-30, w celu kierowania marketingu bezpośredniego (newsletter, informacje handlowe, kupony rabatowe) oraz w celu profilowania, w tym kierowania zindywidualizowanej oferty handlowej, jest dobrowolna i nie stanowi warunku rejestracji lub realizacji zamówień.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.